Tramite link indicato in calce è possibile accedere al Report emesso il mese scorso, davvero molto interessante.
Nei sei capitoli IATA offre un resoconto completo e aggiornato su stato dell'arte, sperimentazioni, competitività economica, normativa, criteri di scelta e linee di sviluppo futuro dei turbocarburanti avio da biomassa, gli unici ad essere accreditati “carbon-neutral”. Chiude in appendice una breve rassegna delle materie prime idonee e delle tecnologie di produzione di biokerosene.
Quanto segue è l'Indice del Report,
Quanto segue è l'Indice del Report,
Chapter 1 – State the art of aviation biofuels
␣ Certification status, types of biofuel production processes, descriptions of feedstock (algae, jatropha, camelina,
Chapter 2 – Stakeholder initiatives
␣ Progress described by USAF , CAAFI (US), and SWAFEA (EU) on fuel logistics issues
Chapter 3 – Economics and cost
␣ Discussion of biofuel and carbon costs relative to Jet A, as well as financial incentives for biofuel production/use
Chapter 4 – Regulations affecting biofuel
␣ EU ETS, requirements for monitoring/reporting/verifying emissions, and GHG accounting
Chapter 5 – Selecting a sustainable alternative fuel
␣ Lifecycle emissions of biofuels relative to Jet A, and descriptions of both regulated and voluntary sustainability criteria
Chapter 6 – Notable developments
␣ London/BA biofuel plant, Boeing biofuels in China, US airlines sign MOU for biofuel, etc.
il link per accedere al Report in versione integrale è il seguente:
http://www.iata.org/ps/publications/Documents/IATA%202010%20Report%20on%20Alternative%20Fuels.pdf
Nessun commento:
Posta un commento